luni, 22 februarie 2010

Standardul ISO 9001


Conceptul calitate se utilizeaza in toate domeniile vietii economice si sociale. Calitatea produselor sau serviciilor oferite de organizatii constituie criterii de baza pentru a obtine satisfactia clientilor si profitabilitatea organizatiilor. Indeplinirea cerintelor referitoare la calitate determina satisfactia clientilor si ar putea duce la reducerea costurilor, cresterea profitabilitatii si asigurarea competitivitatii produselor / serviciilor pe piata.

Managementul calitatii reprezinta ceea ce face organizatia pentru a se asigura ca produsele / serviciile sale indeplinesc cerintele clientului in privinta calitatii, precum si cerintele de reglementare aplicabile produsului / serviciului.

ISO 9001 este unul din standardele familiei ISO 9000 referitoare la sistemul de management al calitatii. Acest standard furnizeaza un set de cerinte standardizate pentru un sistem de management al calitatii, independent de domeniul de activitate sau marimea organizatiei in care se implementeaza sau daca aceasta este din sectorul public sau privat. Fiecare organizatie se considera unica. Totusi, standardul ISO 9001 se poate aplica atat intr-o organizatie mare, cat si in una mica, intr-o companie multinationala, in administratie, in productie, dar si in organizatii furnizoare de servicii.

Standardul ISO 9001 prevede care sunt cerintele pe care orice organizatie trebuie sa le indeplineasca, fara a impune cum trebuie indeplinite in situatia particulara din fiecare organizatie.

Standardul ISO 9001 furnizeaza un cadru verificat pentru o abordare sistematica a managementului proceselor organizatiei, astfel incat produsele si / sau serviciile furnizate clientilor sa satisfaca asteptarile acestora.

Pentru a avea clienti multumiti, organizatia trebuie sa le indeplineasca cerintele.

Orice organizatie poate sa-si implementeze si / sau sa obtina certificarea sistemului de management al calitatii fata de acest standard, fara ca certificarea sa fie o cerinta obligatorie a acestui standard.

Implementarea ISO 9001 poate ajuta orice organizatie care doreste sa-si imbunatateasca modul de lucru si de management.

www.quasaro.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu