luni, 9 septembrie 2013

Audituri la furnizori / Audituri de secundă parte (ParSec Audit)


Folosirea furnizorilor este inevitabilă în toate domeniile de activitate, cum tot la fel de adevărat este şi faptul că multe dintre problemele cu care se confruntă organizaţiile de orice tip sunt generate, într-o bună măsură, tocmai de aceşti furnizori. În aceste condiţii, menţinerea sub un control adecvat a furnizorilor a devenit cu adevărat o provocare pentru multe organizaţii. O modalitate elegantă de a răpunde acestei provocări o constituie efectuarea periodică a unor audituri la principalii dumneavoastră furnizori. Pe de altă parte aceste audituri sunt suficient de costisitoare, plus că necesită un corp bine pregătit de auditori profesionişti.

QUASARO vă ajută să scăpaţi de această bătaie de cap punându-vă la dispoziţie tocmai acest corp de auditori profesionişti de care aveţi nevoie pentru auditarea furnizorilor.

De ce să apelaţi la auditurile la furnizori efectuate de QUASARO?
  • Economie de bani şi timp; 
  • Eficacitate şi eficienţă maxime; 
  • Profesionalism şi obiectivitate. 

Prin ce se recomandă auditorii QUASARO?
  • auditori înregistraţi IRCA şi / sau ARNA; 
  • experienţă profesională îndelungată; 
  • experienţă de audit îndelungată obţinută prin colaborarea cu organisme de certificare de prestigiu cum ar fi LRQA şi AFAQ AFNOR INTERNATIONAL; 
  • experienţă în auditarea activităţilor din domenii diverse; 
  • experienţă de consultanţă îndelungată; 
  • domenii de expertiză variate (managementul calităţii, managementul mediului, managementul sănătăţii şi securităţii ocupaţionale, managementul siguranţei alimentelor).

Care sunt modalităţile de abordare a auditurilor la furnizori?
  • Audituri pe baza unui referenţial internaţional recunoscut ca de exemplu: ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 22000, PAS 220 etc;
  • Audituri pe baza unor chestionare puse la dipsoziţie de clientul auditului;
  • Audituri pe baza unor chestionare elaborate de QUASARO la solicitarea clientului auditului.
Indiferent de varianta aleasă un audit la furnizor se finalizează cu un raport care poate ajuta la selectarea / deselectarea respectiv clasificarea unui furnizor.

Varianta cea mai complexă de colaborare poate avea în vedere construirea unui sistem complet de management al furnizorilor, sistem care să includă următoarele activităţi:
  • Stabilirea criteriilor de evaluare şi selectare a furnizorilor în funcţie de impactul produsului / serviciului aprovizionat asupra propriului produs / serviciu; 
  • Stabilirea sistemului de urmărire a performanţelor furnizorilor, inclusiv a unei metode de clasificare a acestora funcţie de performanţe; 
  • Construirea şi menţinerea bazei de date referitoare la furnizori; 
  • Efectuarea auditurilor de supraveghere a furnizorilor pentru care sistemul de urmărire a performanţelor a stabilit acest lucru; 
  • Efectuarea unui benchmarking periodic al furnizorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu